Primul meu jurnal online pe un CMS

Martor

Sunt martora unor evenimente, lucruri, care uneori mi se par fără sens. Cel puţin la început… apoi totul începe să capete un sens. Am înţeles că orice om pe care îl întîlneşti sau eveniment la care participi este ceea ce se întîmplă pentru tu ai chemat, prin gîndurile tale, astfel de lucruri. De la astfel de suflete poţi învăţa tare multe… aşa cum poţi învăţa din propriile tale greşeli.

În primul rînd am realizat că marea majoritate a oamenilor refuză să facă ceva cu ei, atunci cînd viaţa le oferă şanse. În povestea anterioară vorbeam despre o familie care s-a destrămat cu mult timp în urmă. Ce-am înţeles eu din relatările lor? Multe… tare multe… cum poţi să ţii legat de tine o viaţă doar prin capacitatea de a ierta. Cuca mamă a ştiut să-i ierte toate aventurile în schimbul asigurării confortului material. E un schimb corect? Parcă aş fi la piaţă… în fine! Sunt unele persoane care şi pentru care familia e singurul lucru care contează în viaţă. Datoria de a fi soţie, de a fi părinte… datorii, datorii… mai ştie cineva de respectul faţă de sine însuşi?

Am discutat de mai multe ori cu Şerban despre astfel de lucruri. La aceiaşi concluzie am ajuns amîndoi cu mult timp în urmă, la diferite perioade de timp. Atunci cînd iubeşti cu adevărat pe cineva, îl respecţi şi îi respecţi deciziile. Orice pas făcut trebuie discutat înainte de a-l face. O viaţă în doi presupune multe lucruri făcute de comun acord şi în comun. Atunci cînd apare o altă persoană e un semn că lucrurile încep să scîrţîie… tot ce poţi să faci e să-l laşi să plece. A poseda un trup mi se pare ceva odios şi lipsit de bun simţ. Mă uitam cu ochii mari, fiind martora unor certuri scurte şi pline de violenţă. Fiecare cerea ceva de la celălalt… ce rost au certurile? Prin astfel de comportament îşi ratează multele şanse de a fii fericit. M-am îngrozit cînd mi-am dat seama cît de îngustă poate fi definiţia fericirii pentru unii oameni. A avea o casă în care eşti singur e fericire? A avea o casă sau orice bun material împreună cu cineva e fericire? Şi cine a fost cel care şi-a dorit acel lucru? Orice lucru care e constituit din atomi îţi poate asigura fericirea? Hainele pe care le porţi, diplomele pe care le ai, serviciul, prietenii, îţi pot asigura fericirea? Mi-am pus de multe ori aceste întrebări… toate sunt lucruri pe care le-ai cerut cîndva şi le-ai primit. Sunt doar fragmente din tabloul pe care îl poţi numi ”fericire”. Este un tablou complex, în continuă transformare şi mişcare. Pentru că tu, sau eu, cea care scrie aceste rînduri, a realizat că singurul lucru pe care îl poţi desena în viaţa asta e destinul tău. Orice culoare poate fi aplicată pe el! Comanzi prin modul de gîndire ceea ce crezi că ar fi potrivit. Gîndeşti curat, vorbeşti frumos şi te comporţi cu respect atît faţă de tine însuţi cît şi faţă de toată lumea. E unul dintre secretele succesului.

Comments on: "Martor" (6)

  1. Pacifistu said:

    În fiecare zi încerc să fiu om… să nu judec pe altul, să nu înjur, să fiu calm… echilibrat… Fără credinţă însă, nu-i de-ajuns, nu-ţi poate ieşi „figura”… Om de succes?… Nu te contrazic, succesul meu e familia… În ceea ce priveşte curajul de a renunţa la un loc „călduţ”… nu-i uşor, care poate e… OM… poate că mie mi-ar lipsi acest curaj sau poate e doar o părere personală, că nu-i aşa „călduţ” la mine… în fine, nu sunt decât un mic om, cu gânduri simple şi mărunte…. Seară bună!

    • Ştiu cum e la voi din spusele celor din familia mea. Nanul meu a fost maistru militar în aviaţie, acum e pensionat pe caz de boală. Am mai avut un unchi care a murit de ciroză, colonel. Deşi au trecut peste 20 de ani de cînd s-a dus, îmi amintesc de cuvintele lui… ” şi 10 copii de aş avea, i-aş sfătui să meargă în altă parte să=şi cîştige pîinea”. Exemplul dat de mine cu instructorul, a fost cu altă intenţie… i s-a oferit o şansă pe care a apucat-o, atîta tot. Totuşi suntem oameni şi avem şi noi nevoile noastre, iar pînă se vor elimina banii (aşa cum se tot zvoneşte) mai e ceva timp. Credinţa?!? Am citit pe undeva o chestie faină de tot a lui Renee Descartes: ”Dacă Dumnezeu nu există şi eu nu cred, nu-i nimic; dacă el nu există şi eu cred, înseamnă că sunt un visător; dacă el există şi eu nu cred… sunt un om pierdut…”. Eşti un creştin şi atîta tot: gîndeşti curat, vorbeşti frumos, scrii ceea ce gîndeşti şi faci… şi toate astea pentru că un om simplu iubeşte… pe el, familia, oamenii, tara lui. TOT.
      ‘neaţa şi azi, de Sfîntu’ Ioan, anno domini 2011.

  2. Pacifistu said:

    Of, ce ţi-e şi cu fericirea asta! Se spun atâtea despre ea, poate din cauză că se ştiu atât de puţine! Fericirea nu se cumpără, nu se cerşeşte, ea se învaţă… Fericirea e o stare, asemeni credinţei…

    • Luciane, ce am vazut eu mi-a darimat tot esafodajul construit de educatia pe care am primit-o ani de zile. Am intilnit doi oameni in viata asta (cel putin de pina acum) care sunt fericiti! Stii cum mi-am dat seama de asta? Vorbele schimbate au fost absolut irelevante ci lumina care iesea din ei, exact cum vezi la icoane. Asa ceva exista! Unul dintre ei a fost cadru al armatei timp de foarte multi ani si si-a dat demisia. A devenit instructor la Inforenergetică. Daca vrei iti dau mai multe amanunte… dar il citesti si pe Serban. Stii care e definitia unei fericiri complete? UMANITATEA sub toate formele ei, iar un prin succes e viata personala. Si tu esti un om de succes! Ai invatat sa fii om, indiferent de unde te afli sau ce faci. Gindesti frumos si asta e tare bine! Mai vorbim!

  3. Suntem oare hotărâţi să fim fericiţi? Vrem cu adevărat să fim fericiţi? Vrem cu adevărat să avem succes?
    Observ că multă lume zice „da”; sau e înclinată să spună că vrea fericire, bunăstare, succes. Constat însă privind în jurul meu, exact contrariul. Se consumă o energie colosală în a comenta pe zeci de pagini ştirile de scandal, politica şi volutele politicienilor, loopingurile şi tonourile de la un partid la altul, tot felul de nimicuri fără valoare.
    Câţi oameni s-au întrebat cine a adus omenirii dezvoltare, evoluţie? A fost oare vreun singur politician capabil să creeze locuri de muncă? Gutenberg era cumva parlamentar? Sau o fi fost ministru? A auzit cineva de senatorul Alva Edison? Dau de deputatul Einstein Albert? Sau poate de prim-ministrul Henri Coandă?
    Sunteţi interesaţi să aveţi succes?
    O să vedem!

    • Toti cei pomeniti de tine mai sus sunt oameni care au avut altfel de inclinatii decit cea de putere. Si sunt convinsa ca, daca cineva le-ar fi oferit un post de conducere in Senat sau in vreun partid, ar fi refuzat… s-ar fi dezis de propriile lor alegeri. Imi aduc aminte de ce s-a intimplat cu Paganini cind s-a amestecat in politica sau (si) de saracia materiala in care a murit Nichita. Ciudat e ca de foarte multe ori am intilnit pasaje intregi scrise de el pe Net! A facut ceva, a luptat pentru ceva si a uitat sa lupte si pentru el insusi… Dar cine sunt eu…. un martor care invată din greselile altora si ale lui personale… cel putin cam asta e stadiul la care ma aflu acum. Si inca ceva… mentalitatea de salariat e ceva care imi da in mod serios de furca. Fericirea inseamna sa ai TOT si sa fii TOT. Un fel de mic Dumnezeu in tot ceea ce faci, gindesti si spui. Si sa iubesti orice si pe orice… citi sunt capabili sa inteleaga ca sub orice forma se afla un continut care e ”frumos”? Citi sunt capabili sa-si dea demisia de la locurile ”caldute”, dindu-si seama ca ocupa locurile altor oameni? Am intilnit pina acum doar doi: tu si cu Iulian Dragnea. Poate si asta e unul din motivele pentru ca am vazut la voi aura de culoarea ingerilor. V-ati gasit amindoi un lucru rar… sa fiti potriviti la locul potrivit. Spor la treaba in continuare! Moni.

Lasă un răspuns

