Primul meu jurnal online pe un CMS

Meciul de fotbal

 Așaaaa… căldură mare! După orele 7 seara mai ieșim un pic pe-afară, de mânuță, așa cum ne-am învățat. Rar de tot ieșim doar câte unul și atunci o facem mai mult de nevoie. Plimbarea poate dura ore în șir, în funcție de chef și puteri. Aseară ne-am așezat pe o băncuță și stăteam de vorbă. E un părculeț pe lângă noi, înconjurat de copaci, iarbă, câini, pici și pisici, porumbei, câteva restaurante cu terase, vreo două cafenele unde se joacă table în draci și se urmăresc meciuri cu urletele de rigoare… oameni, o atmosferă creată de oameni și infinita lor capacitate de creație. Și cum ziceam, stăteam și noi de vorbă… Din neant aterizează o minge în Şerban. Se uită, arată cu degetul spre cel care a ratat… cine știe el ce vroia să lovească. La scurt timp aterizează și a doua, a treia a fost dată cu putere. I-a zguduit umărul bine de tot… tot lui Șerban. Am încremenit. Îl văd că se ridică, ia mingea, face abstracție de ripostele puștiului și o depozitează în spatele nostru. Vine daddy! Și uite-așa începe meciul:

Daddy: E mingea noastră!

Șerban: Ei și?!? Corpul e al meu!

Daddy: Iartă-l domle că-i copil… și eu am încasat la mingi de la el! E copil!

Șerban: Asta e problema dumitale, la fel ca și copilul! Dacă aș fi jucat eu fotbal cu el… dar eu vreau să stau pe bancă liniștit. Se poate?

Daddy: Dom‘le… dă mingea că eu am cumpărat-o!

Șerban: Daaaa?!? Poftim!

Apucă mingea Șerban și-i arde una lui daddy în piept. Cu mingea. De pe o bancă se ridică amenințători încă doi prieteni de-a lui daddy. Atunci intervin eu și-i explic lui daddy că mingea se joacă pe terenuri speciale, unde lumea se duce anume să-ncaseze mingi. Pe unde vor o încasează. Că d-aia sunt plătiți, iar spectatorii dau bani ca să-și verse nervii. Prietenii turbau de nervi… se pare că daddy era șefu’. Așteptau doar un semn de la el! I-am spus lui daddy să-și cheme odrasla și să-l întrebe dacă și-a cerut iertare de la cel pe care l-a lovit cu mingea… pe naiba! Știa foarte bine că puștiul abia după a treia „marcare” a ridicat mâna exact cum a văzut el pe terenul de fotbal. O fi echivalentul unui astfel de gest cu „scuze” dar peste tot?!? Am auzit ceva legat de poliție. Am ridicat amândoi din umeri și le-am zis: „chiar vă rugăm!”. Am auzit ceva ce semăna cu „al dracului englezoi(?!?)”. Ca să vezi care era dilema! Șerban le-a vorbit în engleză și ei au fost faultați de… puțină cunoaștere.

Am plecat cu un gust amar… a fost ca un fel de partidă cu pierderi din ambele părți. În urma noastră, la câțiva cm de cap a zburat o sticlă de plastic cu apă. Plină. Exact ca pe terenurile de fotbal…

Am fost și eu cândva copil. Ba mai mult, am și vreo 4 ani de volei la activ. Dacă mama m-ar fi prins că fac așa ceva cu mingea, mi-ar fi înnegrit fundulețul. Vorba bine… Tata? Ar fi transformat-o în ceva numai bun de aruncat la coșul de gunoi…

Periculoase mai sunt mingile astea! Am auzit o vorbă spusă de un șofer legată tot de… minge. Vezi mingea? Pui frână că după ea apare întotdeauna un copil. Așa și eu… văd mingea? Mă duc în pădure! Măcar acolo mă faultez singură, ba de-o cracă, ba de-o floare, ba de-un copac. Capăt vreun cucui? Dau cu apă de izvor și trece… și data viitoare să casc bine ochii pe unde calc… Dacă dau de vreun urs sau de vreun șarpe, ocolesc. Asta e! Am intrat pe teritoriu străin! Oricum… cred că mai în siguranță ne-am simți acolo. Învăț regulile jocului și le respect. Regulile oamenilor? Ei să le mai înțeleagă… eu ba!

Dacă auziți cumva de vreo pereche stabilită la Cucuieții din Deal… să știți că noi suntem…  Dixit!

Comments on: "Meciul de fotbal" (6)

  1. marian said:

    Lao -Tsu nu-i tipul ala care a scris ” Arta Razboiului ?” Poate ma -nsel …insa nu cred ca-i asa de rau. Oricum multumesc pentru faptul ca ai avut amabilitatea sa-mi spui cine este autorul acelui dicton.Faptul ca esti de acord cu uikebit nici asta nu-i asa de rau….vorba dumitale : era vorba ” doar ” despre respectul de sine.Ca sa scriu ” articole „…nu am nici timp si nici obisnuinta .Prefer sa le citesc pe ale dumitale si sa fac probabil ceva comentarii mai mult sau mai putin rautacioase…nu uita ca dumneata m-ai „invitat” pe blogul dumitale!Chiar astept cu nerabdare postarile urmatoare deoarece am inteles ca sinteti priceputa la deslusirea tainelor Sfintei Scripturi si chiar ale Coaranului. Si Serban este la fel de priceput si dedicat Bibliei ?Si repet intrebarea : este sotul dumitale ?Daca este sotul dumitale imi mentin afirmatia : n-a procedat bine..chiar daca este un tip cu o alura sportiva si stie probabil si ” oleaca de bataie ” ! Daca iti este …prieten atunci a procedat ca un adevarat …barbat!Cat despre aflatul de pe net a locului precis unde se afla localitatea Cucuietii din deal…chiar ca nu ma intereseaza . Nu voi venii niciodata pe acolo. Este mult prea departe pentru mine.Daca nu v-am dezamagit prin replica si ma veti accepta in continuare vizitator pe blog voi fi …poate zi de zi alaturi de dumneata si de Serban…in satul Cucuietii din Deal invitat in casa voastra , la masa voastra in familia voastra. Zic poate deoarece inca muncesc …si nu prea am timp de vacante prea dese …chiar daca sint virtuale.O seara buna si lui Serban dar si dumitale!

  2. marian said:

    A si o itrebare : chiar exista o localitate …Cucuietii din Deal sau este asa o vorba de a dumitale spusa cu ironie sau cu tristete …romantica ?

    • Dictonul aparține lui Lao Tsu. Iată și originalul: „un om cu curaj exterior îndrăznește să moară; un om cu curaj interior îndrăznește să trăiască”.
      Cum trăiește, ce face fiecare cât timp trăiește, depinde de gândirea fiecăruia. Menirea oamenilor e una simplă: să facă lumea mai bună.
      Dacă unui copil îi mai poți face educație, unui om mai în vârstă e mult mai greu și un efort inutil (cel puțin din partea mea).
      Mulțumesc pentru varianta cu arma! Dacă e vreo armă pe care o luăm cu noi peste tot… sunt două: mintea și inima. Pe munte sau în pădure mai luăm și un briceag. E suficient pentru ce avem noi nevoie.
      Poți să scrii și dumneata articole despre evenimente care te-au impresionat din viața dumitale, ce decizii ai luat, cum ai reacționat și, bineînțeles, cu ce preț. Întotdeauna există un preț!
      Omul este ȘI un animal social. Locul respectiv era și este un loc public, unde accesul este permis oricui. Seara este plin de părinți și copii… ce am remarcat e că acel copil se juca de unul singur, pe când ceilalți erau în alt colț de piață. Se jucau cu o minge un pic mai departe de sectorul cu bănci. Trage și dumneata concluziile.
      Spre dezamăgirea dumitale, eu sunt de acord cu uikebit. Aici era vorba de respect față de sine și atât.
      „Cucuieții” înseamnă retragerea de la oraș la țară și practicarea unui sport numit „agricultură”. Amândoi am ajuns la aceeași concluzie cu câtva timp în urmă. Ne retragem, „cedăm” locul nostru de la oraș pentru cine are nevoie de astfel de experiențe.
      Dacă există localitatea Cucuieți? Există. Unde anume poți să afli și dumneata de pe net. 🙂

  3. Oamenii se inmultesc din ce in ce.
    Partea proasta este ca o data cu ei se inmulteste exponential si lipsa de educatie.

    Cred ca 90% din oameni sunt lipsiti de cei 7 ani de acasa si ( foarte trist ) exact aia se inmultesc cel mai a dracului. Se inmultesc ca iepurii.

    Serban a procedat asa cum trebuia : a luat atitudine impotriva prostiei.

    Niciodata nu trebuie sa ii fie cuiva frica sa ia atitudine impotriva impolitetii, a lipsei de bun-simt si a nesimtirii.

    Eu m-am luat de piept cu oameni mai lati in spate decat mine pentru mai putin, iar faptul ca am luat-o pe coaja ( adesea ) nu mi-a stirbit cu nimic satisfactia : ” Bravo, baiete ! Ai luat un pumn in gura, dar ti-ai sustinut punctul de vedere.”

    Mai bine sa ai un dinte lipsa, dar sa ai autostima intacta.

    Mai bine mort, decat rama sau iepure.

    Serbane : FELICITARI !

    • Oamenii se înmulțesc oricum, indiferent dacă au o atitudine interioară de iepure sau broască țestoasă. Se poate face un parteneriat destul de bun între o broască și un iepure, adică unul trage și altul fuge în toate direcțiile. Niște analize mai amănunțite (ovulograma și spermatograma) pot scoate la iveală ce fel de comportament are fiecare „pe interior”, indiferent ce arată omul pe dinafară. De obicei, gradul de inteligență este invers proporțional cu cantitatea și calitatea spermatozoizilor (implicit și ovulelor). Am avut parte de niște discuții foarte interesante pe această temă cu doi medici… atunci când erau în „haine civile”.
      Procentajul este (după regula lui Vilfredo Pareto) de 20-80. Noi credem că așa zisă criză e de fapt o ripostă a naturii, un șut dat delicat omenirii ca să-și descopere care e adevărata ei valoare.
      Atitudinea luată a fost în urma „punerii la colț”. Suntem amândoi firi pacifiste… tot ce am făcut e să evit niște dinți scoși. Se poate și așa dacă știi nițică diplomație. 🙂
      Cândva mai foloseam și meciurile verbale… acum am abandonat. Pur și simplu ne întrebăm ce naiba căutăm noi acolo unde e aerul atât de „poluat”. Mai sunt și alte locuri pe unde putem să ne plimbăm.
      De murit (fizic) este destul de ușor… de trăit e o adevărată provocare. Asta până ajungem la Cucuieți, apoi mai avem de urcat dealul, apoi vin alte provocări și tot așa… 😉

      • marian said:

        De fapt …te” plangi”..de ce ? Ca acel copil nu era un copil educat …ca acest lucru se vedea de la un km ? Ca parintele ” daddy” era un.tip …la fel de needucat iar asta de asemenea se vedea si fara sa folosesti un binoclu ?Sau ca …Serban { este sotul dumitale ?} a …ripostat in felul acela politicos dar ferm incercand , daca nu sa-si impuna un punct de vedere …macar sa incerce sa-i dea o lectie de ….”tinuta” lui …daddy si odraslei ?Spune ” Uirebit la un moment dat ca Serban a luat atitudine impotriva …prostiei ?! Total gresit ! Impotriva prostiei nu se lupta cu alte ” arme ” decat cu …rasul .Mai spune ca si el s-a luat de piept cu tipi mai vanjosi ca el …pentru asi sustine un punct de vedere …si ca mai bine „un dinte lipsa ” dar sa ramai cu ” autostima {?} intacta !O ” gluma” de prost gust si asta in cel mai bun caz.Mai bine mort decat rama sau…iepure… Si eu am facut la fel in urma cu ….20-30 de ani…acum am invatat o vorba, daca doresti…un dicton ce-mi conduce viata
        ; ” Cel mai destept …cedeaza PRIMUL !”Si asta nu pentru ca am imbatranit { am aproape 60 de ani} ci pentru ca m-am convins de ADEVARUL pe care-l contine aceasta vorba !Culmea ,ca de mare ajutor in a intelege acest lucru mi-a fost fiul meu practicant de wu-shu centura neagra in Karate si un impatimit al K1 !Nu sint de acord cu faptul ca …Serban a procedat corect.S-a pus pe el in pericol si in special pe dumneata…Ala …daddy putea sa aiba un pistol sub haina si atunci ce facea Serban ? Sau putea sa fie insotit de 20-30 de ” amici ” si atunci …pe unde scoteati ” camasa ” ?De fapt chiar dumneata ai spus ca se adunasera si niste ” prieteni ai lui ” daddy”… Serban, uitand ca nu era singur..te-a pus in pericol !A dorit sa arate ca-i…barbat .Nu alora ci…dumitale, iar dumneata ai fost …entuziasmata ca altfel nu faceai postarea.De murit …fizic , este foarte usor asa cum ai spus, de trait insa …nu-i deloc o provocare{ cel putin nu in cazuri din acestea } atunci cand ai in minte { daca doresti neaaparat chiar si asta } acel ” dicton { sigur este un dicton insa nu-mi mai aduc aminte unde l-am citit} de care faceam vorbire ceva mai sus:Cel mai destept cedeaza, iar asta inpreuna cu ideea de a frecventa numai locuri…” nepoluate” { sa-mi spui si mie care sint acelea } te vor ajuta sa -ti duci traiul zilnic { pe dumneata si pe Serban} in pace!Si ca tot vorbesti despre ce credeti voi , si anume ca” asa zisa criza” este o riposta a..naturii , un sut dat omenirii ca sa-si descopere care-i adevarata ei
        ” valoare”…te inseli.Este de fapt invers : un sut dat naturii de catre oameni care considera ca ei au adevarata valoare si ca ei sint …Dumnezei. Eronat dar…adevarat.Se spune ca atunci cand se apropie ..sfarsitul duhul din om simte , stie acest lucru si reactioneaza …facand din om ,…neom. Oamenii, prin duhul din ei, simt ca sfarsitul…ESTE APROAPE !

Lasă un răspuns

