Primul meu jurnal online pe un CMS

 Ieri am citit un blog despre sfaturile date unui fiu de către tatăl său. Tatăl îl sfătuia să taie copacii bătrâni și să-i înlocuiască cu mlădițe tinere, pentru ca afacerea fiului să dea din nou rod. Fiul și-a ascultat părintele și a concediat pe toți cei bătrâni și a angajat pe alții mai tineri și pe salarii mult mai mici…

Am rămas îndelung pe gânduri citind povestea. Mi-am adus aminte de plimbările prin pădure, din vremea când eram doar o copilă. Mă întreb dacă copacii ăia au avut alt grădinar decât pe Dumnezeu și mamă Pământul. Mereu am văzut acolo mlădițe tinere și copaci bătrâni, concomitent. Un om care se gândește și la el și la cei ce vin după el, învață semnele. Un copac se cunoaște când dă semne de îmbătrânire. Atunci, abia atunci, pui o mlădiță tânără lângă el, doar dacă vrei să ai continuitate… oricum, copacii mari, când obosesc, se duc singuri la culcare

Îmi amintesc cu drag de perioada când am avut grădină cu flori. Îmi amintesc de florile care-mi arătau ele singure unde să curăț. La rădăcină, crenguțele începeau să se usuce. Acolo tăiam.

Omul își taie singur rădăcinile?

Comments on: "Din gândurile unui om cuminte" (9)

  1. @ dagatha
    Ce exclude copacul la tinerețe, vor include mlădițele în viața lor.

  2. copacul ăla bătrân, protejează mlădița până când aceasta va fi având suficientă forță să se „descurce” singură…
    Ce ușor ne debarasăm de ceea ce considerăm a fi „expirat”.

    • Ce te faci când copacul are mai multe mlădițe?

      • nu e oare coroana lui suficient de stufoasă ca să-i facă umbra? și suficient de răsfirate ramurile ca să-i lase exact câtă lumină are nevoie de la Soare?
        În plus…supraviețuiește mlădița care poate face acest lucru. În fond, este o luptă permanentă, viața asta, nu?

  3. Copacii bătrîni trebuie să fie tăiaţi dacă şi numai dacă, sunt putrezi.

    Astfel se poate îndepărta pericolul ca putrezi fiind, fie să contamineze, fie să antreneze în căderea lor, şi mlădiţele tinere.

    • Apoi… cam așa e.
      Eu mă gândeam la oameni, că-s tot de la Dumnezeu și ei. Se pare că pe unele mlădițe le mai desprinde ‘Nealui… face El ce face și taie orice cale mlădiței de a ajunge la „pericol de infectare”. D-apoi, cum se zice, nici un fir de păr nu se mișcă fără știrea lui”.
      Mulțumesc mult de tot pentru informație! E de o valoare inestimabilă pentru mine. 🙂

      • monica
        şi eu tot la oameni m-am gîndit.
        am folosit butada cu copacul gîndindu-mă de fapt, la Iorga. 🙂
        cu şi despre lucrea lui Dumnezeu, este o altă maaare discuţie, nu ?

  4. Servus…
    Ne grabim din pacate sa trimitem la… culcare copacii care ne incurca… Daca ar fi procedat si ei la fel in vremea cresterii noastre?… Nu stiu, poate ca acum am ajuns sa o facem si unii si altii…
    Toate cele bune!

    • Salut și bine ai venit!
      Fiecare om este un copac… dacă vrea să fie așa.
      Poate greșesc sau poate am dreptate. Ca o mlădiță să aibă putere are nevoie de rădăcini solide. Fără… se rupe la prima adiere de vânt…

Lasă un răspuns

