Primul meu jurnal online pe un CMS

Ideea de Iertare

 Zeci de articole și de cărți sunt scrise pe această temă. Am tot gugălit să văd cam ce se spune și ce se crede despre acest cuvânt. Căutam să văd dacă conceptul ideii de iertare pe care îl am în minte a mai fost găsit, scris… măcar ceva asemănător!

Liniște… Tot ce mi-a mai rămas de făcut e să scriu, în primul rând pentru propria-mi clarificare.

Dacă aș ierta ar însemna că, MAI ÎNTÂI, ar trebui să judec. Pentru ce să fac asta? Tu de ce să ierți sau să te ierți?

Fiecare om e liber să decidă. Respectă libertatea altuia de a alege și respectă-ți și dreptul tău de a alege. Cred că e singurul mod de a ne iubi. Simplu. Respect reciproc. Îți respect alegerea ta și te rog să o respecți pe a mea. Pentru că, în acest fel, te respecți pe tine.

Deci… de ce să iertăm? Ce să iertăm?

Trecutul… EL POATE FI SCHIMBAT.

Acum, când știi deja cum s-au petrecut niște evenimente, te poți întoarce înapoi cu mintea. Te poți vedea chiar și pe tine. Cunoști reacția pe care ai avut-o atunci. ACUM, ești dincolo de acel eveniment. Ești în siguranță. Poți privi „prin ochii” celorlalți. Poți înțelege… că atâta văd. Atât le este dat să înțeleagă. Atunci, atât puteai și tu să înțelegi. Între timp, ai mai „crescut”.

ACUM ești dincolo de eveniment… și zâmbește. Ai învățat să vezi prin ochii altora. E treaba lor ceea ce au făcut, așa cum e treaba ta ce ai făcut. Acum zâmbește. Pentru că știi că trecutul ți-a fost cu folos. Pentru că altfel, tu, cel de azi, ai fi fost un altul. Cu totul altcineva decât ceea ce ești.

Caută în cutiuța cu amintiri. Caută fiecare eveniment care te-a marcat și care te-a făcut să judeci. TU, cel de azi, poți fi în toți ceilalți. Și ești!

E păcat să-ți arunci trecutul ca pe un gunoi… El îți aparține. Uneori s-au adunat lucruri care-ți sunt nefolositoare pe moment. Atunci pune-le deoparte, într-un alt sipet. O viață de om e poate uneori mai lungă decât crezi și, uneori, cele păstrate în sipetul cu resturi ție inutile, pot fi de folos altcuiva. De ce să arunci experiențe? De ce să le ții doar pentru tine? Atunci… dacă vrei să ții doar pentru tine, paharul tău e plin. Atât vezi. Atât poate mintea ta să priceapă. Universul îți arată altceva. Că mai are și El ceva de spus. Primești ceva în plus și, ca să-i faci loc, dai ceva. Pentru că întotdeauna echilibrul e cel care primează.

Îți cer iertare, ție, cititorule. Te-am făcut martor la „curățenia” pe care mi-am făcut-o în gândurile legate de iertare. E treaba ta ce crezi. Eu am făcut ceea ce am crezut de cuviință.

Atât.

Comments on: "Ideea de Iertare" (9)

  1. Totuși nu mulți reușesc exercițiul ăsta. Cred că mai bine de acceptare. A ceea ce ai fost, a ceea ce ești, a ceea cde ai făcut, a ceea ce vei face și tot așa…

    • Știu. Efectiv se doarme în masă. Acceptă să fie doar niște marionete și se comportă ca atare, trăind doar pentru trup și minte, uitând că mai au și suflet, atât pentru ei cât și pentru cei din jur.
      Ce a fost, a fost. Ce ești azi e datorită a celor făcute ieri. Pentru mâine e prea devreme, așa că, tot ceea ce contează e azi și ce poți face în ziua de azi, pentru azi. Căci roadele se vor vedea doar mâine…

      • de asta se numește selecție naturală… sunt unii care pot și vor merge mai departe și alții…care vor lâncezi în propria ”zeamă de legume”

      • Crezi că vor fi lăsați să lâncezească? A trecut de muuult timp alegerea de tipul „eu și după mine potopul”. Acum se dărâmă multe prejudecăți și moduri de gândire.
        În fine, îți plac filmele? Te invit la unul…

      • mulțumesc.
        Ia să vedeeeem 🙂

  2. mayamybitch said:

    monica, vrei sa fii prietena mea?
    sa nu te gandesti, doar sa simti

    • În general sunt un fel de „universal friend”… totuși, a fi prietenă cu o „plajă” e destul de dificil. Și inedit! 🙂

Lasă un răspuns

