Primul meu jurnal online pe un CMS

În urmă cu patruzeci de ani…

 … Mă învârteam ca un leu în cușcă. Frații mai mari aveau alte preocupări. Erau prea ocupați cu ale lor ca să mă bage în seamă, apoi, ce îi înteresa pe ei, pe mine mă lăsa rece. Unul pleca mereu de-acasă la pescuit sau cu prietenii, celălalt se uita la afișe cu actori de cinema. Sub sticla groasă de la birou erau puse o mulțime de vederi cu actori. Pe locul fruntaș era Brigitte Bardot. Ore în șir se uita soră-mea în oglindă încercând să o imite. La 14 ani a primit cadou de la mama un creion dermatograf. Erau pe vremuri creioane sidefate, în două culori… ce bucurie a fost pe capul ei!

Am primit și eu unul cadou, tot de la mama. După câteva încercări de machiaj ratate (mă usturau cumplit ochii) am renunțat. Creionul? L-am folosit pentru exerciții de grafică… pe oglindă. „Stric orzul pe gâște!” a declarat mama. Da, eram altfel de gâscă. 🙂

Singurul care a observat agitația mea, din ce în ce mai mare cu trecerea timpului, a fost… tata: „Ce-ai fată?”. Am izbucnit: „Mă plictiseeeeesc!!!”. Tata a luat-o în râs… „apucă-te de dos și sari în sus”. M-am uitat luuuung la el și i-am zis, direct și răspicat: „Auzi tată? Cu ce să mă joc? Și cu cine?

Se pare că răspunsul meu l-a descumpănit un pic. S-a uitat lung la mine și s-a îndreptat spre șifonierul mare, cu trei uși. De pe el a coborât „minunea”. Știam de „minune”. Îmi era interzis să mă joc cu ea. Interdicția venea de la mama. „Minunea” a fost și este și acum pe dulap. Ce este „minunea”? Un joc de șah.

O perioadă am jucat cu tata. Apoi a dispărut tata, din ce mai multe ore lipsea de acasă. Era singurul din casă care juca șah. În lipsa lui, am încercat să apelez la cei de-ai casei, în van. Și uite-așa s-a terminat cariera mea de jucător de șah cu mult înainte de a începe… 🙂

În urmă cu patru ani…

… Iar am intrat în starea de plictiseală cruntă! Făcusem tot ce se putea numi „normal” într-o viață de om. Eram „perfectă” în multe… mă săturasem de atâtea perfecțiune. În ce am dat multe rateuri? Ca angajat! Am un talent deosebit de a pune oamenii în încurcătură, mai ales prin vorbe. Așa că, am preferat freelancing-ul.

Cum spuneam: MĂ PLICITISEAM! Mi-a atras atenția de mai multe ori „jucăria” numită calculator. Îi vedeam pe alții cum stau ore în șir în fața monitoarelor, fără să se plictisească. Ori eu întrasem într-un fel de roată… casă, job, casă, cumpărături, iar casă…

M-am decis să-mi iau și eu unul. Zis și făcut! A fost destul să fac primul click, apoi a venit ca un fel de „curgere”. Creierii mei erau stătuți de prea mulți ani. 🙂

Azi, 1 August 2012.

Articolul de față este un fel de răspuns dat la articolele publicate de Șerban Stănescu și Tudor Bezea. Internetul și calculatorul mi-au schimbat cu 180 de grade viața. Viața pe care o duceam până atunci! Efectiv, instrumentul ăsta s-a dovedit un univers imens! În el m-am apucat din nou de „joacă”. Multe porți care altădată erau inaccesibile pentru mine, s-au redeschis după primul click. Despre cât de competentă sunt? Există limite pe net?!? Despre prețul pe care l-am plătit… mâine.

Care e diferența dintre oamenii mari și cei mici? Jucăriile! 🙂

Din joacă a ieșit și desenul din articol. 😉

Comments on: "Copilul vechi și jucăria nouă…" (4)

  1. [ 🙂 Admin 5-PI ] Articol 200 + PR2 400 + ZENLA 200 + Sprijinire colegi 100 = 900

    • Sincer? Fac ceea ce simt, după cum îmi trec ideile prin cap. Uneori mă mai împiedic… mai ales la practica pe calculator. 😦

  2. […] articolul de ieri am pomenit mai multe persoane. Aici, acum, am să redau o discuție purtată telefonic cu primul […]

  3. Da… M-ai zvârlit undeva în Corabia Timpului!
    Aveam aproape 36 de ani în 1995, când am făcut primul click, pe Win 3.1…
    Pe urmă… s-au tot adunat! 🙂 Şaptesprezece ani!
    Mi se pare enorm de mult şi… parcă era ieri! Sau azi dimineaţă!
    Da, avem multe de învăţat şi uneltele acestea două – calculatorul şi internetul – sunt foarte potrivite accelerării performanţelor!
    O să scriu şi eu un articol pe tema asta, ca să continuăm dezbaterea!

Lasă un răspuns

