Primul meu jurnal online pe un CMS

 M-am trezit cu o leapşă venită din Virtualia. Să scriu ceva legat de experienţă. Am adunat atât de multă în mine încât mi-ar trebui ani de zile să scriu despre averea adunată pe hardul personal.

Mă opresc la o experienţă mai recentă, căci dacă las să treacă şi asta fără a pune în cuvinte, s-ar putea să „fugă”, să-mi amintesc de ea cine ştie când.

O experienţă stranie. Priveam un grafic. Linii, puncte, cifre. Încercam să trec dincolo de acele semne grafice, să înţeleg ce-i dincolo. Desenul cuprindea în el o viaţă de om. Un alt fel de om. Poţi pune viaţa unui om într-un grafic? Depinde de cât de… OM eşti… Priveam graficul lui Mircea Eliade.

Liniile drepte au început să tremure, să devine neclare. Cele care uneau punctele au început să se curbeze, să prindă viaţă. În faţa mea a apărut un „μ”. Era clar, bine conturat. Era viu. Striga parcă la mine „Hei! Sunt aici! Mă vezi? Ce poţi să spui tu despre mine?”.

Mă uitam la acea literă formată clar în grafic. Din ea ieşeau linii întrerupte, terminate cu alte caractere scrise, de astă dată cifre: 10, 20, 30, 40, 50, 60 şi 70. Liniile întrerupte îl ţineau pe „ μ” legat de pământ, de bază, deşi îmi arăta clar că tendinţa lui era să zboare… Unde?!? Mai erau şi alte linii întrerupte care îl ţineau „bine de tot” legat. De data asta erau notate la capete cu: 1, 2, 3…. până la 9. Nouă niveluri de ascensiune, nouă planuri la care putem ajunge. Atât se poate.

Cum poţi să descrii viaţa unui om văzută în linii şi în cifre şi transformată în cuvinte, fără a fi OM? Experienţa de a fi om… Se învaţă!

Învăţ să mă dezvăţ. Învăţ să-mi pun în cuvinte omenia. Învăţ să-mi folosesc conştiinţa în tot ceea ce gândesc, spun şi scriu. Mă dezvăţ ca să pot învăţa. Uneori merge mai repede, alteori mai greu. Mă dezvăţ să gândesc oamenii doar cu mintea sau doar cu inima. Învăţ să-mi curbez gândurile şi să le colorez cu suflet. Învăţ să-mi colorez cât mai frumos propria-mi viaţă…

Lasă un răspuns

