Primul meu jurnal online pe un CMS

Pe vremea copilăriei mi s-au dat tot felul de recomandări sau sfaturi. În ignoranţa şi naivitatea mea le-am acceptat ca fiind bune. Au fost ele bune? Doar odată cu trecerea timpului am putut să fac legătura dintre cauza reală a unei probleme (sau mai multe) şi efectul real produs în urma ascultării…

Aveam tendinţa de a bea tot timpul apă, indiferent de oră sau de situaţie. A fost o perioadă lungă de timp când aveam sticla cu apă lângă farfuria cu mâncare. Mama m-a certat. Mi-a spus că e rău să bei apă în timpul mesei sau pe stomacul gol. Am întrebat de ce şi mi-a zis că „aşa a spus medicul”. Simplu! Aşa zice medicul!

Ce a urmat şi ce efect a avut asupra mea, a organismului meu, reducerea consumului de apă? Ani de zile am avut probleme cu stomacul, cu pielea, prea multe ca să pot înşira aici.

Mi-am amintit de tendinţa mea naturală de a consuma apă într-un târziu, când am început să mă mai ocup şi de mine şi să-mi ascult propriul organism, să-i dau ceea ce-mi cere sau să devin mai atentă şi în ce situaţii îmi cere.

Beau apă de dimineaţă, pe stomacul gol. Cât pot, fără a mă forţa sau a-mi impune o anumită cantitate. Efectul este aproape imediat. Aşa cum te simţi mai vioi când te speli cu apă pe faţă dimineaţa, tot aşa reacţionează şi stomacul.

Un alt experiment legat de apă şi cu apă l-am făcut de curând, în noaptea de Paşti. Am urmat instrucţiunile din articolul „Exerciţiu de Iluminare”. Ce s-a întâmplat? În spatele pleoapelor a apărut un fel de spirală colorată în culori pastelate. Se învârtea în sensul invers al acelor de ceas. Atunci când am deschis ochii am văzut în sticlă şi în jurul sticlei apăreau şi dispăreau puncte de lumină. A fost un spectacol tare frumos… Mâinile mi-au devenit brusc mult mai calde ca de obicei. Îmi venea să mângâi tot spaţiul în care se jucau acele puncte de lumină. Gustul apei? Dulce, un gust dulceag. Şi totuşi, apa pusă în sticlă era de la robinet!

Concluziile le poate trage fiecare, căci eu le-am tras în dreptul meu. De altfel, sunt ani buni de când „mă joc” cu apa. Sunt ani de zile de când apa pe care o consum mi-o „prepar” singură. În funcţie de cum mă simt, aşa diferă şi gustul apei: uneori mai apare şi un gust vag acrişor.

Toate materialele publicate în categoria MTPS conţin opiniile personale actuale şi fac parte din programul Mentorat Terapia Prin Scris. Opiniile personale mi le pot schimba şi îmi rezerv acest drept pentru simplul fapt că mai sunt, încă, în viaţă.

Mulţumesc pe această cale Universului şi celui care m-a îndemnat să-mi aştern gândurile în cuvinte şi să le fac publice.

Lasă un răspuns

