Primul meu jurnal online pe un CMS

Fac parte dintre dintre fericiţii care au avut posibilitatea şi oportunitatea de a urmări efectele Decalogului (aşa cum este el „predat” de secole ca literă de lege) timp de trei generaţii.

Sigur, există şi posibilitatea de a mă înşela, având în vedere nişa destul de îngustă de cercetare. Totuşi, viaţa m-a dus şi pe alte meleaguri unde am cunoscut şi am avut contact direct cu altfel de mentalităţi care, (credeam eu…) îmi vor da posibilitatea de a-mi schimba ipoteza. În realitate, există doar mici variaţiuni şi atât! Variaţiile sunt date de egregoriul local, de situaţia economică a locului respectiv, de interesul acordat unei naţii pentru educaţie sau de stabilirea unui echilibru interior prin practicarea (chiar şi sporadică) a activităţilor care ţin de arte.

Dar să revin la concluziile la care am ajuns, a studiului unui mod de gândire concret, folosind cele trei generaţii la care am avut acces la un nivel mai profund.

Prima generaţie:

Bunica interzicea cu desăvârşire pomenirea Necuratului în casa şi curtea ei. Am întrebat-o şi de ce! Răspunsul primit a fost următorul: „Atunci când Îl pomeneşti, şi El se gândeşte la tine!”. La mintea de atunci am priceput doar atât: Necuratul este unul care cam uită să se spele. Mi-am amintit de vorbele bunicii mele atunci când am dat peste nişte desene. Le-am studiat. Hmmm… OK. Deci ăsta e? Aşa… Şi?

I-am respectat totuşi dorinţa bunicii, fiindcă aveam alte preocupări pe atunci cu muuult mai interesante decât de a pisa pe cineva la cap, mai ales că era vorba despre ceva „interzis” în casa şi curtea ei.

S-a gândit vreodată El la mine?!? Zău dacă ştiu. Până la urmă cred că e vorba despre respect reciproc…

Concluzia 1:

Generaţia 1 ELIMINĂ ŞI INTERZICE DIN  MENTALUL CONŞTIENT tot ceea ce era considerat a fi „negativ” dintr-un TOT.

Generaţia a II-a.

Se pare că interdicţia de a pomeni în vorbă a dat rezultate. În schimb, cu gândul, e cam greu! Prin urmare, pe toată durata copilăriei ştiu că am dat de „Necuratul” când am făcut câte vreo poznă! Ba chiar la un moment dat, exasperată de atâtea interdicţii am izbucnit „Să mor pot?!?”.

Concluzia 2:

Se păstrează în continuare ideea de negativitate, de data aceasta tratând-o cu INDIFERENŢĂ.

Aici aş vrea să menţionez că am mai întâlnit o astfel de atitudine recomandată de către maeştri spirituali. Mulţi dintre aceşti maeştrii recomandă privirea cu indiferenţă, să adopţi o atitudine de spectator la aceste „filme exterioare”. Este suficientă o astfel de atitudine? ÎN REALITATE menţine în starea de STAGNARE.

Generaţia a III-a.

După cum am scris şi în „Decalogul. Despre Caracter şi Inteligenţă, am folosit foarte mult „tactica berbecului” în viaţă. În copilărie, în urma corecţiilor primite, am începutgândesc şi să acţionez conform unor legi scrise în Decalog. Chiar şi la o vârstă destul de matură, cunoşteam prea puţin din cele predate de către preoţi. Eram mulţumită de propria mea viaţă, deci interesul de a afla mai multe era prea mic. Totuşi, ceva din interiorul meu începuse să se clatine. Îmi clădisem viaţa pe nişte principii rigide şi solide, cel puţin aşa credeam. Se pare că Universul (sau Dumnezeu) era de cu totul altă părere…

Când construcţia a început să se prăbuşească, mi-am adus aminte de „cele sfinte”. Am citit, am verificat (bazându-mă pe evenimente din viaţa actuală) şi am început să (mă) corectez. Cum? Prin schimbarea nivelului de vibraţie.

Care sunt metodele folosite? La ora actuală, anual ţin peste 340 de zile din an post de carne, apelez la regimul Oshawa 8 ori de câte ori încep să mă mişc prea greu şi încet, consum apă preparată de mine însumi, folosesc limbajul ZENLA atât în scris cât şi în comunicarea orală, am grijă de trebuinţele sufletului meu (scris, citit, ieşiri în aer liber, muzică, filme), etc.

Concluzia3: Chiar dacă generaţiile anterioare mi-au înterzis, am ales o altfel de atitudine. Am tratat cu RESPECT existenţa cuiva, fie el şi „negativ”, ca pe ceva posibil. Este cu totul şi cu totul altceva decât a trata cu indiferenţă, cu eliminare sau cu negativitate! I-AM DAT POSIBILITATEA SĂ EXISTE. La fel se întâmplă cu oricare cuvânt inventat vreodată, fie el scris sau vorbit.

Depinde de fiecare om în parte să-şi facă propriile sale conexiuni legate de cuvinte, fie ele scrise sau grăite.

Pentru că marea majoritate a conexiunilor făcute de manifestări ale „Necuratului” s-au realizat doar prin viu grai, fără a mi se da şi exemple concrete din propria lor viaţă (a profesorilor), informaţiile le-am primit şi asimilat doar parţial.

Notă: În articolul „Un Univers al Oamenilor”, am descris universul ca fiind unul construit şi bazat pe legi matematice extrem de simple: adunare, scădere, înmulţire şi împărţire.

Apelând la cunoştinţele de matematică asimilate din şcoala primară:

„—” + „—” = „+”.

Un plus de energie?!? Prin urmare, negarea negaţiilor dă mai multă putere! Cui? Gândurilor, acţiunilor şi faptelor considerate (şi acceptate) ca fiind „negative”! „Gândiţi pozitiv” începe din ce în ce mai des să-mi aducă aminte de nişte ochelari de cal…

Am credinţa că un om, atunci când conştientizează că ceva „scârţâie” în propria lui viaţă, pune întrebări şi/sau caută răspunsuri. M-am înşelat! Se pare că, întradevăr, sunt ABSOLUT NECESARE câteva şuturi à la Petre Ţuţea.

Ceea ce se ascunde în SUBCONŞTIENT iese la iveală, INDIFERENT de limbajul de comunicare pe care îl foloseşti.

Toate materialele publicate în categoria MTPS conţin opiniile personale actuale şi fac parte din programul Mentorat Terapia Prin Scris.

Mare majoritate a concluziilor scrise aici se datorează experienţei de viaţă personale.

Opiniile personale mi le pot schimba şi îmi rezerv acest drept pentru simplul fapt că mai sunt, încă, în viaţă.

Mulţumesc pe această cale Universului şi celui care m-a îndemnat să-mi aştern gândurile şi experienţa în cuvinte şi să le fac publice.

Lasă un răspuns

